یزدفردا "مهندس محسن کوشش تبار مدیر کل دفتر تشکيلات و نيروي انساني سازمان شهرداريها و دهياريهاي کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرد : شهرداري ها در سه ماهه دوم سال جاري نيروي انساني مورد نياز خود را جذب مي کنند.
مديرکل تشکيلات و نيروي انساني سازمان شهرداريها و دهياريهاي کشور از ارايه نشدن به موقع اطلاعات مورد نياز براي جذب نيرو در شهرداري ها خبر داد و گفت: بر اين اساس، شهرداري ها در سه ماهه دوم سال جاري نيروي انساني مورد نياز خود را جذب مي کنند.
"محسن کوشش تبار" روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود:پيش از اين قرار بود جذب نيرو براي پست هاي کارشناسي در شهرداريهاي کشور در سه ماهه اول امسال انجام شود که بنابه درخواست استانها و با توجه به حجم بالاي اطلاعات مورد نياز و عمليات اجراي اين فرآيند اين تغيير ايجاد شد.
وي تصريح کرد: فرآيند جذب نيرو در شاکله اصلاح شده ساختار اداري شهرداريها موضوعي بود که از طريق سازمان شهرداريها و دهياريهاي کشور پس از ارتقاء سطح پست هاي کارشناسي در شهرداريها از 5 درصد به 65 درصد در دستور کار قرار گرفت.
کوشش تبار اظهار داشت: در سه سال اخير با برنامه دراز مدت اين سازمان بهبود اضطراري به عنوان هدف تعريف شده براي اصلاح کمي و کيفي منابع انساني شهرداريها با تغيير ساختار اداري شهرداريها و سازمان هاي وابسته آغاز شد.
وي تاکيد کرد: تغيير ساختار اداري براي 20 سازمان وابسته به شهرداريها براساس الگوهاي مدون همچنان در حال شکل گيري است.
وي گفت: گام دوم در اين ارتباط تبديل وضع مستخدمين موقتي بود که به طور ميانگين 18 سال سابقه کار در شهرداريها داشته ولي همچنان بلاتکليف بودند که در اين ميان تکليف نيروهايي که داراي مجوز قانوني براي استخدام بودند، روشن شد.
کوشش تبار افزود: در يک سال و نيم اخير تکليف مستخدمين 29 استان کشور به غير از تهران مشخص شد و حدود چهار هزار و 500 نفر از اين افراد که داراي مجوزهاي قانوني و شرايط جذب بودند،به صورت پيماني و يا رسمي ‌استخدام آنها در پست هاي کارشناسي شهردايها انجام شد.
وي با اشاره به اينکه با ايجاد تغيير در پست هاي شهرداريها براساس آزمون بايد 65 درصد نيروي کارشناس جذب شود، يادآور شد: در حال حاضر تنها 10 درصد نيروهاي شاغل در شهرداريها داراي مدرک تحصيلي کارداني به بالا هستند.
مديرکل تشکيلات و نيروي انساني سازمان شهرداريها و دهياريهاي کشور اظهار داشت: در فرآيند جذب نيرو در شهرداريها نيروهاي شاغل حذف نمي شوند و افرادي که داراي مدارک تحصيلي کارداني به بالا هستند مي توانند از طريق سير مراحل قانوني و داشتن شرايط به استخدام شهرداريها در آيند.
کوشش تبار گفت: با توجه به اينکه فرآيند جذب نيرو در شهرداريها نياز به انجام بررسي کارشناسي دقيق و جمع آوري اطلاعات از سوي استانها دارد بنابراين تعويق زمان ثبت نام و برگزاري آزمون بدليل درخواست استانها انجام شده تا فرصت بيشتري براي جمع آوري اطلاعات از وضعيت نيروي انساني مورد نياز در شهرداريها ارايه کنند.
وي خاطر نشان کرد: براساس برنامه ريزي انجام شده همه 30 استان و يک هزار و 68 شهرداري کشور در اين خصوص درگير اين فرآيند بزرگ که در نوع خود بي نظير است بوده و همزمان سازمان نيز براي برگزاري هر چه بهتر فرآيند جذب نيرو تعامل بسياري خوبي با مراجع ذيصلاح دارد.
مديرکل تشکيلات و نيروي انساني سازمان شهرداريها و دهياريهاي کشور يادآور شد: پست هاي در نظر گرفته شده براي شهرداريها در حال حاضر براساس جذب نيروي انساني با هدف ارتقاي سطح علمي و کارشناسي شهرداريها برنامه ريزي شده و صرفا نيروي کارشناس جذب مي شوند.
کوشش تبار گفت: به طور منطقي با توجه به اينکه نيروهاي شاغل در شهرداريها داراي تجربه مناسب در حوزه مديريت شهري بوده و دوره هاي آموزشي مربوطه را نير گذرانده اند، تلاش مي کنيم جذب نيرو از اين ميان و از طريق سير مراحل قانوني باشد تا اين ظرفيت و پتانسيل هدر نرود.
وي افزود: با تغيير ساختار اداري شهرداريها امور اجرايي و تصدي گري از بدنه شهرداريها حذف شده و نيروهاي کارگري تبديل به پست هاي کارشناسي مشخص شدند که با خاتمه کار يک کارگر پست منصوبي وي نيز حذف مي شود.
وي خاطر نشان کرد: تمهيداتي انديشيده شده تا نيروهاي کارگري موجود در شهرداريها باز خريدخدمت شده و با تشکيل تعاوني هايي که در امور اجرايي فعاليت مي کنند، به اين تعاوني ها جذب و همچنان کمک حال شهرداريها در انجام امور اجرايي باشند.
وي تاکيد کرد: با اين حساب ماموريت اصلي شهرداريها برنامه ريزي، هدايت، پشتيباني و نظارت بر فعاليت هاي اجرايي و مديريت شهري خواهد بود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا